Translate

piątek, 9 marca 2012

Tutorial! Jak uszyć kołnierzyk bebe?

Witam Was serdecznie!:)
Dziś wyjątkowo się nie pochwalę, lecz spróbuję Wam przekazać swoją wiedzę na temat uszycia kołnierzyka bebe;)

O kołnierzyku: 
Ogólnie rzecz ujmując, samo wszywanie kołnierza to dość złożony i wymagający precyzji proces. Ja swój kołnierzyk już wszyłam do bluzeczki, a Wam natomiast pokażę jak wygląda forma na taki kołnierzyk i jak go szyć po wykrojeniu:) Jeśli nie macie maszyny, szyjcie swój kołnierzyk w ręku i zróbcie go jako doczepiany;) (pracy jest naprawdę niewiele)

Co potrzebne?:
*miara krawiecka
*mydełko krawieckie
*szpileczki
*igła i nici do fastrygowania
*nici 
*tkanina (wedle uznania) (jeśli szyjecie kołnierzyk z tkaniny innej niż moja, przezroczysta, radziłabym- w miarę możliwości- przykleić na jedną stronę formy fizelinę)
*koraliki, ćwieki bądź inne ozdoby
Co do formy?:
*szary papier
*nożyczki
*ołówek
*gumka

1) Mierzymy tzw. podkrój szyi, możecie zmierzyć go np. w swojej innej bluzce (dla przykładu pokazuję na zdjęciu)
2) Na szarym papierze rysujemy następujące formy: (uwaga formy nie są takie same!) są to formy spodu i wierzchu.
Długość formy to połowa naszego podkroju szyi. (U mnie podkrój wyniósł 40 cm, a więc połowa mojego kołnierza ma 20cm.) Wysokość kołnierzyka zależy od upodobań. (U mnie wynosi 8 cm.)


Jak już pisałam formy nie są takie same, już pokazuję różnicę:


Różnią się minimalnie, a jednak trzeba o tym pamiętać by kołnierzyk dobrze leżał.
Gdy już wytniemy obie foremki, zaznaczmy która to wierzch, a która spód (jak na zdjęciu).

3) Przypinamy szpileczkami formy z papieru do podwójnie złożonego materiału (jak na zdjęciu)
i odrysowujemy mydełkiem na materiale. Nie odczepiamy szpilek! Wycinamy pamiętając o zapasie na szew (ok. 1cm.). Teraz możemy już odpiąć szpilki i rozłożyć formy które powinny wyglądać tak:


4) Fastrygujemy ze sobą obie foremki i przeszywamy na maszynie bądź ręcznie.



 5) Wywracamy kołnierzyk na prawą stronę:

i modelujemy jego kształt by ładnie się rozłożył (przy okazji ścięłam niepotrzebny tu duży zapas ponieważ brzydko by wyglądał, bo jak widać mój kołnierzyk jest lekko przezroczysty):


6) Jeśli chcecie by kołnierzyk był doczepiany, radzę podszyć dół, by się nie strzępił.

 teraz tylko można przyszyć do jego końców tasiemkę bądź spiąć ładną broszką:)
Można też doszyć koraliki, ćwieki, guziczki bądź inne, modne ozdoby:)




W razie jakichkolwiek pytań jestem zawsze pod mailem: zyjepokiszyje@onet.pl i odpowiem na pytania dotyczące tutka:)
Mam nadzieję, że choć trochę przybliżyłam Wam kołnierzyk bebe i zainspiruje Was to, do stworzenia własnych:) Pozdrawiam:)
Ps. A jednak się pochwalę:)- moja miętowa bluzka, jeszcze ciepła;D 



Zachęcam Was również do głosowania na moją stylizację konkursową a'la Coco Chanel:)
http://blogi.szafa.pl/milenek23/post/3820-konkurs-na-stylizacje-a039la-coco-chanel
Jeśli moja stylizacja nie przypadła Wam do gustu to zachęcam do głosowania na inne stylizacje;)
Dziękuję!:)

7 komentarzy:

  1. cudne Ci wyszły te kołnierzyki! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow szukałam fajnego wykroju na kołnierzyk!!1 Dzieki

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj, jak mi sie podobaja te kolnierzyki ! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ale super rzeczy szyjesz! koniecznie dodaje Cie do obserwowanych ;d buziaki ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super kochana pięknie tutaj też jestem Designerka tylko że szyję sukienki do Tańca towarzyskiego. Serdecznie zapraszam i dodaje do Obserwatorów Obserwujemyyy kochana ? ;* Buziakuje ;)) i jak chcesz sie bardziej poznać zostawiam nr GG 9585490 Napisz to sie poznamy ;*

    OdpowiedzUsuń
  6. A może byś uszyla taką koszulę na zamowienie? jeżeli tak to prszę o maila na ewa.cards@gmail.com...będę super wdzięczna :) !!! pozdrawiam
    ewa

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeeej dzięki mojemu pomysłowi, na uszycie kołnierzyka odkryłam Twojego bloga! Jestem wdzięczna kołnierzykowi, że mnie do Ciebie sprowadził ! :)

    Pozdrawiam ! http://thegreatkatee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się z każdego komentarza:) Zostaw po sobie ślad:)

Nie spamuj ani nie reklamuj, sama znajdę drogę i na pewno do Ciebie zajrzę :)